Magamról

Saját fotó
Főiskolai, majd egyetemi diplomamunkáimtól kezdve világ életemben, adatok, adatbázisok, adattárházak (leginkább Oracle) környékén mozogtam. Mostanság adattárházasként, adatbányászként élem napjaimat.

2016. május 15., vasárnap

Nyelvtanulással foglalkozó blog

.
Sikerült egy érdekes tárgybeli blog-ba belefutni, az első olyanba ami tetszik is, de annyira, hogy egy rövid posztot szenteljek neki itt is.

Azon felül, hogy (1) tömör lényegretörő a stílusa, meg (2) nagyon sok állításával nézetével egyetértek a saját tapasztalatom alapján is, nagyon szeretem a blogban, hogy(3)  a "haladó nyelvtanuló" bloggazda a saját megélt tapasztalata alapján hasonlítja össze a különféle nyelvtanulási módszereket, információkkal segítve a világot a nyelvtanulásban. Én eddig mindig csak azt érzékeltem, hogy mindenki tudja a "nagy tutit", sokszor az alázat legteljesebb hiánya mellett. Így aztán ez olyan üdítő kivétel, ami említést érdemel.

Ami külön érdekes, hogy még a poszt utáni kommentek is tudnak bőségesek és informativek lenni, ami oly ritka a hazai blogoszférában (ha a káromkodásokat, "baromság"-okat, leszámítja az ember, mint zajt).

Kifejezetten külön öröm volt az alább linkelt blogposzt 10 tanácsából rögtön az
+ 1-ben a személyreszabottság fontosságáról olvasni, ami nekem is visszatérő vesszőparipám.
+ A 7-es tanács - feliratos filmek - is leszámol egy káros nyelvtanulási közhiedelemmel. (Persze nyilván eredeti hanggal érdemes nézni minden filmet, leszámítva 1-1 jólsikerült szinkront, de ez itt most offtopik)
+ A 8-as is kulcsfontosságú a hallgatás és beszéd prioritásával.
+ A 9-es is sokkal triviálisabb, mint szokták az emberek megfogadni: hangosan beszélni, nem csak nézni a tananyagot (cikiérzet apropóján).
* Én egyedül az 4-ös pont kapcsán vagyok különvéleménnyel. Szerintem VAN nyelvtehetség (ahogy matek-, zenei- és egyéb tehetség is létezik), illetve ÉREZHETŐ nyelvtehetség hiánya emberek csoportjában. Ami abban manifesztálódik, hogy akár jóval nagyobb energiabefektetés illetve nyomában kudarchegyek után nem tudnak átlendülni a holtponton (ami után konstruktív élvezet az idegen nyelv), mint szerencsésebb embertársaik. A saját korábbi angol-os blogposztomban elmélkedtem is a kérdés mentén.

BLOG: Tanul nyelveket! - A 10 legfontosabb tanács önálló nyelvtanulóknak


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése