Magamról

Saját fotó
Főiskolai, majd egyetemi diplomamunkáimtól kezdve világ életemben, adatok, adatbázisok, adattárházak (leginkább Oracle) környékén mozogtam. Mostanság adattárházasként, adatbányászként élem napjaimat.

2015. december 12., szombat

DATO GraphLab Create - INSTALL

.
Ez egy rövid blogposzt lesz, hogyan rakom én fel Windows alá a tárgybeli cuccot.

Ugye létezik egy Dato Launcher nevű cucc, nálam aktuálisan v1.2.2.2 verzióban, 54MB terjedelemben.
- Na ez az amit nagy ívben el kell kerülni, akkora hulladék (egyetlen pozitívuma, hogy szépen gyorsan uninstallható)
- Ez az ami az aktív user profile alá, ahol a legkevesebb keresnivalója van, akar rakni egy 1.6 GB-os Anaconda install-t majd a GraphLab Create-t
- Ezen kívül semmi más értelmes funkciója nincsen a cuccnak (számomra nem látszik).
- Mindezt úgy, hogy a gépen ottfelejti a 350MB Anaconda-Install-kitet utána, csomó szeméttel együtt.
- Nem rábeszélhető sehogyse, hogy ne akarja deaktiválni a jelenlegi Anaconda-környezetet, úgy sem, hogy a sajátját installom külön szeparáltan.
- Azaz opcionálisan kérhető egy FAQ a böngészőbe, de vagy belevág az ember a felesleges és gusztustalan őrületbe vagy kilép a cuccból. Én kilépek és innentől uninstall, hogy soha többet ne lássam (kézzel kitörölgetve a maga után hagyott szemeteket).
- De persze gondosan lementem a 350 MB-os Anaconda-2.3.0-Windows-x86_64.exe-t, hiszen ezt szereti a GraphLab Create maga alatt tudni. Mellesleg érdekes verzió ez, mert a gyári Anaconda (Python v2.7-hez): Anaconda2-2.4.1-Windows-x86_64.exe, ami kisebb verziószámot takar.
- Én egyébként azt vélelmezem, hogy kell menjen a gyári Anacondával is (későbbi up-to-date-elések miatt mondom ezt), de nekem megfelelt a DATO-s Anaconda is.

Létezik egy command line install leírás.
- Mivel én egy szimpla Anacondát és DATO GraphLab-ot akartam, ezért kihagytam a virtuális környezetet.
- Aki Python v3.5-öt tolja már (azt gondolnám helyesen), annak kellhet plusz DATO GraphLab-os virtualis környezet.
- Ugye a DATA Graphlab Create-t lehet installni meglévő conda-környezetbe ami kétféleképpen is mehet
* szimpla lib-install add-on a meglévő környezetbe (envs-es környezet nélkül), amit én preferálnék ugye, meg
* plusz conda-s környezetként envs alá, ami nem azonos a virtuális környezettel ugye:
conda create -n dato-env python=2.7 anaconda
- Őszintén bevallom nekem feleslegesnek látszik (hacsak a peremfeltételek nem követelik meg) akár külön conda-s környezetbe, akár virtuális környezetbe installni a DATO GraphLab Create-t.
- Számomra biztos, hogy a linkelt command line-os leírás elbírna pár szót a témáról. Főleg, hogy "ajánlott" az opció.

1.lépés: default értékekkel és egyébként magától "silence" install c:\Anaconda alá
Anaconda-2.3.0-Windows-x86_64.exe
PS: Egyébként erre módosul utána a PATH: %PATH%;C:\Anaconda;C:\Anaconda\Scripts

2.lépés: az igényeim miatt ("szimpla lib-install"), kihagytam a környezetes utasításokat és az alábbi paranccsal folytattam.
conda update pip

3.lépés:
- Nyilván az email és product key behelyettesítendő
- Kötelező az internet kapcsolat, mert online serverről veszi a licence adatokat.
pip install --upgrade --no-cache-dir https://get.dato.com/GraphLab-Create/1.7.1/your registered email address here/your product key here/GraphLab-Create-License.tar.gz

4.lépés:
conda update ipython ipython-notebook

5.lépés:
ipython notebook

6.lépés: böngészőben (automatikusan a fenti hatására):
http://localhost:8888/tree#

7.lépés: böngészőben evvel már lehet Ipythonozni.
http://localhost:8888/notebooks/Untitled.ipynb?kernel_name=python2 

8.lépés: Ez mutatja, hogy .használható-e a GraphLab Create:
import grahlab + shift+enter

9.lépés: Például innen is lehet elindulni:
https://dato.com/learn/userguide/install.html
https://github.com/dato-code/userguide


Végül megúsztam az egészet: 1.6 GB-ból. Lehet, hogy én vagyok eltévedve de egy évi 4.000 USD-be kerülő szoftvertől, ennél intelligensebb install-eljárás és dokumentálás elvárható lenne.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése