Magamról

Saját fotó
Főiskolai, majd egyetemi diplomamunkáimtól kezdve világ életemben, adatok, adatbázisok, adattárházak (leginkább Oracle) környékén mozogtam. Mostanság adattárházasként, adatbányászként élem napjaimat.

2017. június 22., csütörtök

index: "Miért beszélni diákok rosszul angol?"

Miért beszélni diákok rosszul angol?

Ez egy rövid poszt lesz. És a legszomorúbb az ebben, hogy azért rövid, mert egyhelyben toporgás, ciklikusan körbe-körbe érő kérdések és válaszok még mindig, ami lejön a túlfizetett médiából, szakmából, közpolitikából... Konszenzus és reményteli terv halvány esélye nélkül.

Egyszerűen olyan alacsonyan van a szinvonal, hogy nincs miről beszélni. Rendszerváltás után ~30 évvel, költségvetési és EU-s milliárdok tömegének eredmény nélküli elégetése után.
"Amíg nem sikerül a diákokkal megértetni, miért érdemes nyelvet tanulni, nem várható sok eredmény" - véli egybehangzóan Rozgonyi Zoltán és Öveges Enikő.
Amíg ilyeneket olvas az ember reménytelen a haladás.

A cikkhez tartozó FB-posztban még rosszabb a helyzet. 1 órán belül 32 komment, amiből ez az alábbi komment kapott legtöbb like-ot (66-ot!!).
Nagyon egyszerű az ok: nem angolul beszélő gyerekeket akarnak, hanem angol nyelvészeket. Teljesen szükségtelen nyelvtani mélységekbe mennek le, miközben a szókincs nulla marad, a kiejtést pedig még csak nem is gyakorolják. Az eredmény: a nyelvtani szabályokat tökéletesen ismerő, ám megszólalni és fogalmazni nem tudó gyerekek és felnőttek. Így nem lehet nyelvet tanulni! Nem a tökéletes nyelvtan a lényeg, hanem hogy megértsem, mit akar a másik és ő is megértsen engem.
A másik nagy gond a magyar és az európai nyelvvizsgarendszer inkompatibilitása. Ég és Föld a két követelményrendszer és a szintmeghatározás. Nem csoda, hogy sz.rt sem érnek a nyelvvizsga-papírok.
Vegyük észre, ha a (konszenzusos) diskurzus rossz, abból nem várható eredmény. Minden ilyen plusz felmérés, mint amilyet most Orbán is generált, csak pótcselekvésre/időhúzásra alkalmas (no meg pénzelfolyatásra).

Nyelvtanulással, nyelvtanítással foglalkozó blogposztjaim:
index.hu: "A hetvenes évekbe tért vissza a tanárképzés" - Angol nyelvoktatásról, nyelvtanulásról
index.hu: "Kamu nyelvtanuló oldalak verik át a naívabbakat"
index.hu: "Nem fair, hogy nyelvvizsga kell a felvételihez"
index.hu: "Nyelvtudásban abszolút utolsók vagyunk az EU-ban"
index.hu: "Miért beszélni diákok rosszul angol?"
blog.hu: Brutális zuhanás: csak a papír nem kell, vagy nyelvtudás sincs?
blog.hu: Nyelvtanulással foglalkozó blog
***
Az Anki-val magolunk-e avagy memorizálunk?
Anki - SM2 algoritmus-variánsa
Ankiban rejlő rendkívüli potenciál
Go Angol: A 7 nyelvtanártípus, akitől menekülj!
Gaál Ottó-féle Kreatív nyelvtanulás
Englishbox: felmérő tesztek (kezdő, közép- és felsőhaladóknak)
Gépi audio2text konverzióról
Effortless English - egynyelvű angol nyelvtanulás
Dr.Makara György: A kvantum nyelvtanulás felfedezése
Disputa: Relaxa Villám / QLL (Kvantum nyelvtanulás)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése